Driftstekniker AD og Azure

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
2
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
20.12.2019
Gå til søknadsskjema

Bli med og sikre Politiets IT-tjenester med Azure!

Politiets IKT-tjenester beveger seg stadig nærmere sky-tjenester både for publikumsløsninger og for arbeidsverktøy. For å kunne være en effektiv leverandør til Politiet, trenger vi å tilby topp moderne sikkerhetstjenester i sky og internt som både er smidige og trygge.

Både Plattform-teamet og Klient-teamet er allerede i godt i gang med enkelte tjenester på hvert sitt område, men vi trenger mer kompetanse og flere hender for å ta større grep rundt utforming og etablering av sikkerhetstjenester, tilgangsprosesser og automatisering. Vi ser derfor etter 2 nye kolleger som kan hjelpe oss videre. Begge vil inngå i et driftsteam som har ansvaret for identitet og autentisering på Microsoft-plattformen. Vi skal sammen bidra på vårt spesialistfelt inn mot både Plattform-teamet som benytter Azure Kubernetes og Klient-teamet som benytter Windows 10, Intune og etterhvert også Office 365 med tilhørende tjenester.

Felles for begge vil være stor nok interesse, kunnskap og erfaring med Azure Identity and Security til at vi klarer å være i forkant av leveranser både på IaaS, PaaS og SaaS. Merk at både Plattform-teamet og Klient-teamet søker etter egne spesialister på hvert sitt område innenfor Azure. Sammen skal vi dekke store deler av verdikjeden med skytjenester som Politiet vil benytte seg av. Som medarbeider hos oss vil du få store muligheter til å forbedre og forenkle hverdagen til politiet.

Har du erfaring med Microsoft infrastruktur og Microsoft Azure? Da vil vi høre fra deg!

Arbeidsoppgaver

  • Dine hovedoppgaver vil være utvikling, vedlikehold og drift av vår infrastruktur i og mot Microsoft Azure AD.
  • Du må ha gode samarbeidsegenskaper som gjør deg i stand til å rådgi og samhandle med Nettverksteamet rundt Microsoft Express Route, Plattformteamet med Azure Kubernetes Services, Klient-teamet på innrullering av Win10 i Intune og innføring av Office365-tjenester.
  • Vi tilbyr deg et stort spekter av spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer hvor du får mye å bryne deg på. Oppgaver innebærer også arbeid på eksisterende plattform med AD, Exchange og ADFS, men skal ha fokus på hvordan vi kan gjøre tjenestene sikrere, smidigere og bedre for Politiet.
  • Du skal bidra med å videreutvikle vårt allerede sterke fagmiljø med nye teknologiske briller. Det er derfor viktig at du har god kjennskap, og helst arbeidserfaring, med konfigurasjon av Azure AD, Azure Conditional Access, Azure MFA og gjerne automatisering med MS Graph.
  • Som en del av dritsteamet må du også regne med å bidra inn for å sikre en stabil og proaktiv drift av Microsoft-plattformen, og i den forbindelse kan også beredskapsvakt bli aktuelt.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Du må ha erfaring fra drift av relevante Azure-tjenester og store Microsoft-miljø i minimum de 2 siste årene
  • God kjennskap til og erfaring med Azure AD, Azure Conditional Access, Azure MFA
  • God kjennskap til og erfaring med Active Directory
  • Det er en fordel med kunnskap og erfaring med Microsoft Exchange
  • Du er faglig sterk, nysgjerrig og sulten på å lære mer
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i Politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf politiloven § 8 og politiregisterloven § 41.
  • Må kunne sikkerhetsklareres til Hemmelig

Personlige egenskaper

  • Du brenner for kompetansedeling
  • Du samarbeider godt med andre for å finne gode, enkle løsninger
  • Du kan se en problemstilling fra flere perspektiver
  • Du tar initiativ og er resultatorientert

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i Politiets viktige samfunnsoppdrag
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser med blant annet fleksibel arbeidstid, sommertid og to timer trening i arbeidstiden per uke
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø med lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen lønnes som 1434 rådgiver/1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 480 000 - 790 000, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, medblant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no former informasjon). Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten tilstillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er enåpen og inkluderende etat, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vioppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn,arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Søknad og CV registrereselektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Allevitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. Opplysninger omsøkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opppå søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren blivarslet om dette.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Fredrik Bakke
Stillingstittel
Seksjonssjef Identitet og autentisering
Telefon
917 20 384
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen