IKT-medarbeider

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets leverandør av IKT. Vi er drøyt 500 teknologer som utvikler nye løsninger, forvalter kritiske systemer og bidrar til at politiet kan samhandle digitalt og effektivt med hele samfunnet - hele døgnet. Vi befinner oss rundt i hele Norge, med hovedkontor på Majorstua i Oslo, i tillegg til kontorer på Jaren og i de 12 politidistriktene i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Kristiansand
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
24.02.2020
Gå til søknadsskjema

Regional IKT Agder består av fem medarbeidere som har ansvar for drift, teknisk IKT-støtte og support i Agder politidistrikt. Vi søker nå en ny medarbeider som vil ha stedsplassering ved Kristiansand politihus.  

Som vår nye medarbeider vil du ta del i den spennende utviklingen for IKT-området som er igangsatt i politiet, og du vil håndtere et bredt spekter av oppgaver i seksjonen.
Liker du en utfordrende hverdag, er løsningsorientert og har lyst til å bidra til at IKT er en god og viktig støttefunksjon for politidistriktet i hverdagen, oppfordres du til å søke.

Arbeidsoppgaver

  • Varierte oppgaver innen IKT, som drift, forvaltning og tilsyn med politiets IKT-utstyr (klienter, mobile enheter, sambandsterminaler, nettverk, AV-løsninger og videokonferanseløsninger m.m.), på ulike lokasjoner i Agder politidistrikt.
  • Brukerstøtte på blant annet AV- og klientutstyr, mobile enheter, multifunksjonsskrivere, biometri
  • Brukeradministrasjon
  • Implementering, overvåking og daglig drift av distriktets IKT-løsninger, nettverk og telefoni
  • Bidra til at det til enhver tid er dokumenterte rutiner for drift og forvaltning
  • Deltakelse i prosjekter
  • Betjene felles supporttelefon for Politiets IKT-tjenester
  • Stillingen kan bli en del av fremtidig vaktordning
  • Noe reising i forbindelse med kurs og samlinger vil være påkrevd

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høyskole eller universitet på bachelornivå, innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Relevant arbeidserfaring
  • Ønskelig med god kjennskap til IKT-løsninger, nettverk, AV- og videokonferanseløsninger
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Må ha førerkort klasse B
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
  • Må kunne sikkerhetsklareres og autoriseres til HEMMELIG 

Personlige egenskaper

  • Løsningsorientert med fokus både på arbeidsgivers målsetninger og distriktets behov 
  • Bevisst forhold til dokumentasjon 
  • Liker å ta ansvar, gjennomføre og sluttføre oppgaver 
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team, samt bygge gode relasjoner 
  • Fleksibel, endringsvillig og med stor arbeidskapasitet

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i politiets viktige samfunnsoppdrag 
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver 
  • Faglige utfordringer med gode utviklingsmuligheter 
  • Opplæring i bruk av aktuelle verktøy og teknologi   
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid og mulighet for trening i arbeidstiden)   
  • Stillingen avlønnes som 1434 rådgiver i lønnsspennet kr. 480 000 - 580 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.


Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, medblant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no former informasjon). Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten tilstillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er enåpen og inkluderende etat, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vioppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn,arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Søknad og CV registrereselektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Allevitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. Opplysninger omsøkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli førtopp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkerenbli varslet om dette.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Åshild Føyn Odden
Stillingstittel
Distriktssjef Agder
Telefon
913 40 084
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen