Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Funksjonell rådgiver

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets leverandør av IKT. Vi er drøyt 500 teknologer som utvikler nye løsninger, forvalter kritiske systemer og bidrar til at politiet kan samhandle digitalt og effektivt med hele samfunnet - hele døgnet. Vi befinner oss rundt i hele Norge, med hovedkontor på Majorstua i Oslo, i tillegg til kontorer på Jaren og i de 12 politidistriktene i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
29.03.2020
Gå til søknadsskjema

Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne understøtte politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Politiet skal moderniseres, i stor grad gjennom digitalisering. Rask utvikling av digitale tjenester, sikre og stabile løsninger er derfor svært viktig for at politiet skal løse samfunnsoppdraget.

Vi søker en dyktig funksjonell rådgiver med arkivfaglig kompetanse til seksjon Administrative systemer og portal

Hovedoppgaven vil være å jobbe tett med politiets brukere av administrative systemer, være funksjonell rådgiver og 3.linje support innenfor politiets nye sak- og arkivsystem (WEBSAK), samt øvrige tjenester som tilfaller seksjonen. Du vil jobbe i et team som har stort fokus på å levere tjenester med høy kvalitet i leveranser.

Seksjon Administrative systemer og portal  har ansvar for forvaltning og drift av applikasjoner og tjenester som understøtter administrative systemer innenfor sak-arkiv, virksomhetsstyring, HR og HMS, økonomi, portal og sivil rettspleie.

Arbeidsoppgaver

  • Være 3.linje support for tjenester innenfor administrative systemer
  • Bidra i arbeidet med spesifisering av feilretting, integrasjoner, videreutvikling og test av WEBSAK, samt øvrige tjenester som tilfaller seksjonen
  • Verifisering og test av feilrettinger og nye versjoner
  • Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon 
  • Samarbeid med leverandører

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra support av IKT-tjenester
  • Erfaring fra bruk av WEBSAK, eller tilsvarende arkivsystem
  • Fordel med arkivfaglig kompetanse 
  • Fordel med god teknisk forståelse 
  • Kjennskap til politiets IKT-tjenester er en fordel
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne både på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Personlige egenskaper

  • Strukturert, effektiv og målbevisst
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Vi legger vekt på en positiv innstilling til endring og forbedring, og en løsningsorientert tilnærming til utfordringer

Vi tilbyr

  • Et stort omfang av spennende arbeidsoppgaver basert på ledende og utprøvde teknologier
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (blant annet fleksitid, sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen avlønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 570 000 -  720 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Aase Bjerke Manger
Stillingstittel
Seksjonssjef Administrative systemer og portal
Telefon
951 66 670
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen