Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Er du Schibsteds nye grafiske designer?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

Vi leter etter deg i starten av din karriere som ønsker en bratt læringskurve. Hos Schibsted vil du sette preg på markedsledende merkevarer og produsere på plattformer brukt av millioner av mennesker!

Informasjon om stillingen

Marked, Merkevare og Design er en stor og viktig avdeling i Schibsted som blant annet har ansvaret for kommersialiseringen av merkevarene hos enkeltaktørene i Schibsted. Nå søker vi en inhouse grafisk designer som ønsker å ta fatt på en lærerik utfordring og jobbe med en portefølje med et sekssifret antall abonnenter.

Som grafisk designer i Schibsted vil du være en del av et engasjert og idérikt designteam. Samtidig vil du tilhøre et stort fagmiljø som jobber med brukerbetaling for mediemerkevarer som for eksempel Aftenposten, Bergens Tidende, og Stavanger Aftenblad. Her vil du jobbe med et bredt utvalg av ulike typer multimediaproduksjon og få muligheten til å eie dine kreative prosjekter fra idé til ferdig visuell fremstilling.

Din hverdag vil innebære blant annet å:

  • Produsere kampanjemateriell: Utarbeide annonser, web-bannere, sosiale medier-innhold og øvrig materiell. Du kommer ofte til å produsere samme materialkonsept i ulike type formater.
  • Bidra ved valg av design, materialvalg og layout: Du kommer til å delta i avdelingsmøter og du har mulighet til å påvirke hvordan kampanjene skal utformes.
  • Angripe en spennende portefølje: Du vil sette preg på et bredt spekter av anerkjente merkevarer, og holde i store og små prosesser om hverandre og parallelt.

Men hvorfor jobbe i Schibsted?

  • Jobb i en hybrid hverdag med tilgang til nyopppussede lokaler med dedikerte fokus-, team-, og samarbeidssoner
  • Ha en engasjert leder som oppmuntrer til og legger til rette for at du skal utvikle deg både faglig og personlig
  • Bli en del av et mindre team med strategisk fokus på kreativt samarbeid, positiv feedback-kultur og kompetanseutvikling på alle nivåer


Vil du bli bedre kjent med Schibsted? Se videoen nedenfor!

Hvem tror vi du er?

Vi ser etter deg med sterk gjennomføringsevne og et ønske om å skape, diskutere og utfordre visuelle utforminger. Vi tror du har kompetanse innen eller kjennskap til følgende programmer:

  • Adobepakken (Illustrator, InDesign og Photoshop)
  • Animasjon/video (PremierPro/AfterEffects)
  • Grunnleggende UX-kompetanse
  • Kjennskap til programmer som Vev og Bannerflow vil også være en fordel, men er inget krav

Vi håper du kjenner deg igjen i egenskapene:

  • Selvgående
  • Initiativrik
  • Samarbeidsvillig


Nysgjerrig på hvordan Schibsted jobber med mangfold? Les mer her!

Annen informasjon:

  • Sted: Akersgata 55, 0180 Oslo
  • Stillingens omfang: 100% stilling i et 6 måneders engasjement, med mulighet for forlengelse/fast ansettelse
  • Oppstart: Etter avtale
  • Søknad: Legg ved portefølje eller prosjekter å vise til i søknaden
  • Søknadsfrist: Vi praktiserer løpende selektering som innebærer at vi kan komme til å ta ned stillingsannonsen så snart vi har funnet riktig kandidat
  • Kontakt: Denne rekrutteringsprosessen er utført av Academic Work. Schibsted har bedt om at alle spørsmål gjeldende stillingen blir håndtert av Academic Work

Hvem er Schibsted?

Schibsted er en familie av digitale merkevarer med mer enn 5 000 ansatte. De har mediehus i verdensklasse i Skandinavia, ledende markedsplasser og digitale tjenester som styrker forbrukerne. Millioner av mennesker samhandler med Schibsted-selskaper hver dag.
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen