Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Programleder - modernisering av IKT-infrastrukturen i Helse Sør-Øst.

Oppdragsgiver: Sykehuspartner HF

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset. Sykehuspartner er miljøsertifisert. Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
07.08.2022
Gå til søknadsskjema
Bli kjent med Sykehuspartner

I 2018 fikk Sykehuspartner HF i oppdrag å etablere et program for standardisering og modernisering av IKT-infrastrukturen i Helse Sør-Øst. Program STIM hadde oppstart 1. januar 2019. Programperioden er 2019 - 2023.

I henhold til målbildet skal programmet levere en standardisert, modernisert og sikker regional IKT-infrastruktur som muliggjør leveranse av fleksible, effektive tjenester og innovasjon i helseforetakene. Administrerende direktør i Sykehuspartner HF er programeier.

Programledelsen er ansvarlige for gjennomføringen av programmet, herunder etablere, gjennomføre og avslutte prosjekter i henhold til programmets mandat. Gjennomføringen baseres på prosjektveiviseren i Helse Sør-Øst og metodikken Managing Successful Programmes (MSP).

For tiden inngår følgende prosjekter i ansvarsområdet til programleder Modernisering (dette vil kunne bli justert etter søkerens kompetanse):

  • Felles plattform (4 delprosjekter)
  • Regional testplattform
  • Tjenestemigrering
  • Modernisering av nettverket (3 delprosjekter)

Samlet har prosjektene et budsjett i 2022 på om lag 265 mill. NOK

Arbeidsoppgaver

Programleder Modernisering inngår i STIM programledelse og har følgende ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Operativt ansvarlig for at prosjektene innenfor programområdene standardisering og modernisering leverer iht prosjektenes mandat og effekter, samt programmets målbilde og gevinster.
  • Ansvarlig for at prosjektene følger metoder og krav fra felles fagområder og utnytter disse til å sikre god prosjektgjennomføring.
  • Eskaleringspunkt for prosjektledere
  • Ansvar for å sikre et godt samarbeid med prosjekteiere slik at de samlet styrker og styrer prosjektenes gjennomføring.
  • Ansvarlig for at prosjektene tar hensyn til krav fra mottakerne av leveransene og føringer fra felles faglige områder relatert til prosjektene (eks arkitektur, informasjonssikkerhet og økonomi).
  • Følge opp at prosjektenes samlede avhengigheter avklares i samråd med linje og foretak.
  • Ansvarlig for at prosjektenes gevinster kommuniseres.
  • Styringsmyndighet overfor prosjekter i hvert programområde.
  • Foreslå nye prosjekter overfor programleder og -eier. 

Kvalifikasjoner

  • God på samhandling intern i STIM og med linjeorganisasjonen og andre interessenter.
  • Ledelse, Program- og prosjektledererfaring fra større, komplekse organisasjoner, gjerne innen IKT
  • God økonomi forståelse innen prosjektfinansiering og -rapportering
  • God forståelse for IT-infrastruktur innenfor moderne plattformer og kommunikasjon.
  • Erfaring med ivareta samspillet mellom teknologi og forretning, herunder arbeid med effektstyring
  • Evne til å formidle teknologi til ikke teknologer
  • Erfaring med å ivareta komplekse avhengigheter mellom prosjektene i programmet, med eksterne prosjekter og overfor linjeorganisasjon.
  • Ha god kunnskap om program- og prosjektmetodikk (MSP/PRINCE2/Prosjektveiviseren)
  • Erfaring med gjennomføring av prosjekter etter smidig metodikk (eks SCRUM/KANBAN)
  • Erfaring med å anvende endringsledelse (PROSCI/ADKAR) som del av prosjektgjennomføringen.

Personlige egenskaper

  • Meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevne
  • Evne til å sikre fremdrift og forstå sammenhenger og avhengigheter
  • Være strukturert i sin tilnærming til arbeidsoppgavene
  • Være en motivator
  • Trives med utfordringer og tidvis stort arbeidspress
  • Evne til kreativ problemløsning 

Vi tilbyr

  • En unik mulighet og utfordrende stilling i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
  • Mulighet til å være med å understøtte fremtidens helsetjenester gjennom bruk av IKT
  • Interessante, utviklende og varierte arbeidsoppgaver
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Lokaler i nær tilknytning til offentlig kommunikasjon


Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Toril Dyrkorn
Stillingstittel
Avdelingsleder
Telefon
901 75 561






Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen