Enhetsleder BDO

Oppdragsgiver: Capus

Capus er et av landets ledende og mest økonomisk solide kompetansemiljøer innen rekruttering. Selskapet består av erfarne rådgivere, en av markedets største Research-avdelinger og et dedikert Bid & Marketing-team. Vi leverer kvalitetssikrede rekrutteringer av ledere og fagspesialister. Vår kundeportefølje representerer et tverrsnitt av norsk næringsliv og offentlige virksomheter.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Moss
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
15.08.2022
Gå til søknadsskjema

DSB ivaretar statens eierskap til Nødnett. Nettet har dekning over hele landet, tåler mye, og leverer tjenester når det virkelig gjelder. Vi søker enhetsleder for Branns driftsorganisasjon som leverer overvåking og drift av kommunikasjonsløsning og oppdragshåndteringsverktøy på 110-sentralene 24/7/365, samt programmering av Nødnett radioterminaler. Du må forstå IT/telekom og være opptatt av samfunnets og brukernes behov.  

Du skal:

  • lede og utvikle enheten i tråd med overordnede mål og strategier, og verdigrunnlaget for DSB
  • ha personal-, budsjett- og resultatansvar
  • ha overordnet teknisk ledelse av enheten
  • sikre at DSB oppfyller sine forpliktelser slik at Nødnettutstyret ved brannvesenets nødalarmeringssentraler og brannvesenet for øvrig, samt andre brukere fungerer
  • sikre ressurser og kompetanse til brukerstøtte og programmering/reparasjon av Nødnetterminaler
  • følge opp gårdeier for leie av enhetens lokaler


Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • relevant mastergrad. Bachelorgrad og lang relevant erfaring kan kompensere for kravet til mastergrad. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT
  • meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • stillingen krever at den som ansettes må være sikkerhetsklarert før tiltredelse


Vi ønsker at du har:

  • relevant ledererfaring
  • erfaring med anbuds-/tilbudsarbeid
  • operativ forståelse for bruken av Nødnett  
  • erfaring med drift innenfor telekom- eller IKT-bransjen
  • kunnskap om ITIL-prosessrammeverk og oppfølging av tjenesteleveranser fra underleverandører
  • erfaring med digital transformasjon og digitalisering 


Forventninger til deg som leder:
Medarbeiderne er DSBs viktigste ressurs. I denne lederstillingen får du ansvar for et stort spenn av oppgaver, og for å levere tjenester innen flere ulike saksfelt. Du må derfor være utpreget samarbeidsorientert, følge opp dine medarbeidere og gi dem tilbakemelding, og stimulere til utvikling alene og sammen med kollegaer.

Som leder i DSB skal du bidra til at vi er en moderne og profesjonell organisasjon, som leverer på samfunnsoppdraget vårt. Du må være strukturert, målbevisst og flink til å kommunisere både internt og eksternt.   

Vår nye enhetsleder får:

  • eget kontor
  • fleksibel arbeidstid (fleksitid og sommer-/vintertid)
  • mulighet for trening i arbeidstiden
  • bedriftshelsetjeneste
  • gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger i Statens pensjonskasse
  • årslønn fra kr 814.900,- til 965 000,- (lønnstrinn 79-85) som avdelingsleder (kode 1407)


Om avdelingen/seksjonen/enheten og stillingen

DSB ivaretar statens eierskap til Nødnett. Avdeling for nød- og beredskapskommunikasjon (NBK) i DSB har ansvar for drift og forvaltning av Nødnett og er statens kompetansesenter for nød- og beredskapskommunikasjon. Nødnett er et landsdekkende mobilnett for nødetater og andre beredskapsaktører.

Branns driftsorganisasjon (BDO) har ansvar for drift av branns kontrollromsløsninger og radioterminalene til brann og en rekke andre brukere, som for eksempel Norges Røde Kors. BDO er lokalisert i Moss som eneste enhet under avdeling for Nød- og Beredskapskommunikasjon som har hovedkontor i Nydalen i Oslo. Enheten er også involvert i en hel rekke prosjekter med fokus på forbedring av nødmeldetjenesten, og vil for eksempel bli involvert i terminalvurderinger til nytt Nødnett.

Som enhetsleder vil du vil få ansvar for 18 medarbeidere med høy teknisk kompetanse, og du blir del av en spennende arbeidsplass med gode muligheter for videre utvikling. Enheten er finansiert gjennom brukerbetaling. Brukerbetalingen kommer fra to kilder; radioterminalbrukere og 110-sentralene. God økonomisk forståelse for budsjettering og oppfølging av regnskap vil som en konsekvens av dette være nødvendig. BDO har en svært bred samarbeidsflate, både internt i DSB, med brukerne og med andre etater.

Enhetslederen rapporterer til seksjonssjef i Seksjon for drift og brukerstøtte som har ansvar for driften 

Om å jobbe i DSB Risiko og sårbarhet i samfunnet er i stadig bevegelse. Derfor er DSB en organisasjon i kontinuerlig utvikling. Vi trenger medarbeidere som er tillitsskapende, kompetente og gode lagspillere, og som aktivt bidrar til fornyelse og forbedring. Som ansatt i DSB er du med på å løse et viktig samfunnsoppdrag, sammen med dyktige og dedikerte kollegaer. Vi ønsker oss økt mangfold i organisasjonen, og håper derfor at også kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn, hull i CV-en eller nedsatt funksjonsevne vil søke hos oss. DSB er fleksible og tilrettelegger for mobilt kontor når det er hensiktsmessig.

Offentlig søkerliste Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlisten, jf. Offentlighetsloven §25.  

Om arbeidsgiveren

DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) skal ha oversikt over risiko og sårbarhet i samfunnet. Vi er pådrivere i arbeidet med å forebygge ulykker og kriser, og bidrar til effektiv ulykkes- og krisehåndtering. Hovedkontoret ligger i Tønsberg, og vi har enheter over hele landet. Til sammen er vi ca. 650 ansatte. DSB er underlagt Justis- og beredskapsdepartementet. Les mer på www.dsb.no

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen