Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Vi søker en norsktalende Junior Markedskoordinator til BookBeat!

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Sverige, Stockholm City
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

Vil du flyttet til Stockholm og jobbe mot det norske markedet innen markedsføring? Nå søker Academic Work Sweden en Junior markedskoordinator til BookBeats hovedkontor i Stockholm, som brenner for markedsføring, optimalisering og vekst. En resultatdreven ” doer” og teamplayer som motiveres av å prøve ut nye ting, kommuniserer godt på norsk, samt har en god forståelse for det norske markedet og kulturen. Er du personen vi søker etter, ikke nøl – søk nå!

Informasjon om stillingen

I 2021 lanserte BookBeat i Norge med en bred lansering med en fremtidsvisjon om å vokse eksponentielt og bli en av de ledende lydboktjenestene i Norge. I rollen som Junior Markedskoordinator kommer du til å bygge opp og etablere tjenesten til det norske markedet. Du vil tre inn i det norske markedsføringsteamet med kolleger i verdensklasse, med vekt på influensermarketing for å øke merkebevissthet og tiltrekke nye brukere.

Rollen er perfekt for deg som er i starten av din karriere og vil jobbe i et stimulerende, utviklende og dynamisk miljø, sammen med herlige kolleger. BookBeat er et artig og begivenhetsrikt selskap med et moderne hovedkontor i Stockholm City som utgangspunkt. Likevel inngår det også reiser til Norge for å treffe lokale partnere.

Du tilbys

  • Blant annet et levende kontor med fleksible arbeidstider, wellness area og veiledede aktiviteter med kolleger
  • En spennende og kreativ rolle på et bransjeledende internasjonalt selskap
  • Store utviklingsmuligheter

Arbeidsoppgaver

I rollen kommer du til å jobbe tett på markedsførings- og salgsteamet, sammen med designere og analytikere. Du kommer til å ha nære dialoger med eksterne partnere som byråer, forbrukertjenester, publishers og influensernettverk. Videre vil du arbeide tverrfunksjonelt med hele BookBeats team. Du vil også rapportere direkte til ekspansjonssjefen.

  • Etablere, ivareta og utvikle partnerskap
  • Planlegge, gjennomføre og optimalisere ulike typer markedsføringskampanjer og markedsføringsaktiviteter
  • Skrive kopier for web og app
  • Drive digital markedsføring/markedsføring av ytelse som nyhetsbrev og Google Adwords

Vi søker deg som

  • Har fullført høyere utdannelse eller fagskole innen medier og kommunikasjon eller økonomi
  • Formulerer deg utmerket muntlig og skriftlig på norsk
  • Har gode engelskkunnskaper

Som med fordel har

  • Har 1 års erfaring innen markedsføring
  • Erfaring med Google Adwords
  • Har gode svenskkunnskaper


Som person har du en genuin interesse for å skape, forstå og optimalisere markedsføring som driver vekst for ulike kanaler. Du liker å grave å følge opp oppgaver, samt er kommunikativ, nysgjerrig og kreativ. Som person er du:

  • Utholdenhet
  • Relasjonsskapende
  • Fleksibel
  • Ansvarsfull

Om din søknad

Søknaden skal i tillegg til CV, inneholde et personlig brev på norsk hvor du gir en beskrivelse av deg selv og svarer på de tre følgende spørsmålene:

  • En av Bookbeats kjerneverdier er å være gode på det de gjør. Hva er du god på eller hva vil du bli god på?
  • Hva gjorde deg interessert i rollen som Norsktalende Junior Markedsføringskoordinator og hva fikk deg til å søke til akkurat BookBeat?
  • Vi er nysgjerrige på å høre hvorfor akkurat du er en perfekt match for rollen?

Annet

  • Oppstart: Snarest
  • Omfang: Heltid
  • Sted: Stockholm


Rekrutteringsprosessen håndteres av Academic Work og BookBeat ønsker at alle spørsmål vedrørende stillingen håndteres av ansvarlig rekrutteringskonsulent Julia Cenner (julia.cenner@academicwork.se)

Informasjon om rekrutteringsprosessen:

  • Telefonintervju med Academic Work (10-15 min)
  • Digitalt intervju med Academic Work (1 h)
  • 2 intervjuer med BookBeat (1-2 h)
  • Referanser + beslutning


I tillegg vil en del av rekrutteringsprosessen være å gjennomføre en språktest

Vi gjør løpende vurderinger av kandidater og annonsen kan bli tatt ned før fristen om vi har gått over til utvalgs- og intervjufasen.

Informasjon om bedriften

I år 2015 begynte BookBeat sin reise mot målet om å tilby Europas ledende tjeneste for digitale bøker. I 2021, noen år etter en bred lansering, brukes Bookbeat av femhundretusen lyttere hver måned. De er en stadig voksende startup i Bonnierkonsernet og alle medlemmer som henger med på deres reise får sjansen til å påvirke deres utvikling på kort og lang sikt. De har under våren vokst med 120 nye, nysgjerrige og engasjerende ” doers” og de regner med å bli enda flere fremover. Å ru interessert i å bli en del av team BookBeat? Stilig! Det viktigste for de som blir en del av deres team er nysgjerrighet for deres brukere, ny teknologi, markedsføring, design, bøker og selvfølgelig BookBeat som organisasjon. Denne nysgjerrigheten driver oss til å hele tiden prøve ut nye ting i tjenesten og til å la brukerne vise oss om vi er på rett vei.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen