Regional tjenesteansvarlig for kompetanseportaltjeneste

Oppdragsgiver: Sykehuspartner HF

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset. Sykehuspartner er miljøsertifisert. Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Drammen
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
29.09.2022
Gå til søknadsskjema
Bli kjent med Sykehuspartner

Har du lyst på nye utfordringer er stillingen som regional tjenesteansvarlig for kompetanseportaltjenesten kanskje noe for deg?

Stillingen er organisert i avdelingen Kompetanse og utdanning, som leverer tjenester og tilhørende støttesystemer for Kompetanseportalen, Digital læring og Spørreundersøkelser til foretakene i Helse Sør-Øst. Avdelingen består i dag av 29 medarbeidere. Tjenesteansvarlig rapporterer til avdelingsleder.

Regional kompetanseportal understøtter utdanningsforløpet for leger i spesialiseringer. I tillegg er det en løsning for kompetanseplaner som tildeles til alle medarbeidere i regionen. Løsningen brukes også for å dokumentere medarbeidersamtaler og følge opp planlagte og gjennomførte kompetansetiltak.

Formålet med stillingen er:

  •   - å være bindeledd mellom kunde, forvaltning, leverandører og tjenesteporteføljeansvarlig
  •   - å ha kontroll på tjenesten, og gjennom analyse utarbeide forslag til videreutvikling av tjenesten
  •   - å være kontaktpunkt for henvendelser vedrørende Kompetanseportaltjenesten
  •   - å være aktiv deltaker inn i det tverregionale samarbeidsfora som et bindeledd for forvaltningen i den regionale tjenesten.

Arbeidsoppgaver

Tjenesteansvarlig skal ha et tett samarbeide med seksjonsleder og være en del av tjenesteteamet og være bindeledd mellom kunde og tjenesteporteføljeansvarlig (TPA) når det gjelder utviklingsbehov.  Du vil bistå i utarbeidelse av utviklingsplaner på kort og lang sikt i samarbeid med TPA og seksjonsleder og sikre koordinering med andre tjenester gjennom tett samarbeid med øvrige tjenesteansvarlige.

Du vil også ha ansvar for:

  • leverandøroppfølging knyttet til kontraktoppfølging, bestilling av utvikling og oppfølging av leveranser
  • å sikre at tjenesteavtalen er oppdatert med korrekt innhold for tjenesten
  • tjenestebudsjettet og kunderapporten
  • at pålagt dokumentasjon i henhold til retningslinjer og krav foreligger, og at dette til enhver tid er oppdaterte til eksempel databehandleravtaler, GDPR og        tjenesteavtaler
  • å avholde faglige møter og fellesarena med kundene og sørge for at det finnes oppdatert opplæringsmateriell
  • at relevant og viktig informasjon videreformidles til avdelingsteamet og seksjonen som forvalter tjenesten

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning
  • Erfaring fra arbeid med oppfølging av leverandøravtaler
  • Erfaringer med kundedialog ut mot helseforetak
  • God systemforståelse og evne til å se sammenhenger mellom system og fag
  • Bred funksjonell systemforståelse
  • God kommunikasjons- og formidlingsevne
  • Evne til raskt sette seg inn i kundens behov og kunne omskape de til leveranser som gir verdi for kunden
  • Må kunne tenke helhetlig og forstå sammenhenger

Personlige egenskaper

  • Kunne jobbe selvstendig, men samtidig være en bidragsytere inn i både ledelse- og tjenesteteam 
  • Systematisk og strukturert
  • Selvgående og nysgjerrig
  • God formulerings- og kommunikasjonsevne
  • Serviceinnstilt og løsningsorientert
  • Være en positiv "integrator" som ønsker til å gjøre en forskjell


Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • En spennende stilling i en avdeling som er i utvikling, der du kan være med til å planlegge veien videre for tjenesten
  • Arbeidsoppgaver i skjæringspunktet mellom system, organisasjon og brukere
  • Godt arbeidsmiljø som preges av godt samarbeid og høy grad av selvstendig ansvar
  • Faglig utfordrende oppgaver
  • Kontinuerlig forbedringsfokus 
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksible arbeidstidsordninger med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale


Det gjøres oppmerksom på at stillingens innhold og premisser kan endre seg noe, så den som ansettes må være fleksibel med tanke på dette.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25. 

Det planlegges å gjennomføre 1.gangs intervjuer  3. oktober


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Ulla Bettina Vinding Huseby
Stillingstittel
Avdelingsleder
Telefon
958 35 792
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen