Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Har du interesse for teknologiutvikling innen elektronisk identitet (eID) og autentisering?

Oppdragsgiver: Sykehuspartner HF

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset. Sykehuspartner er miljøsertifisert. Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
30.01.2023
Gå til søknadsskjema
Bli kjent med Sykehuspartner

I Sykehuspartner forvalter og drifter vi et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 200.000 enheter i nettet, som er operativt hele døgnet for helsepersonell som i sin hverdag sørger for spesialisthelsetjenester til 2,9 millioner mennesker. Helseteknologi er i rivende utvikling, og ivaretakelse av identitet og tilgangskontroll innen området Informasjonssikkerhet er en viktig del av denne utviklingen.

Vi søker nå en ny kollega for tjenesten elektroniske identiteter i hele Helse Sør-Øst. Det vil være teknologi som baserer seg på smartkort, mobile løsninger og FIDO2. Du vil arbeide i et team med kollegaer innenfor det samme fagområdet, hvor vi skal være i front faglig. Du vil jobbe med utvikling, drift og feilsøking på tjenesten og få jobbe med nyere teknologi og komplekse løsninger. Stillingen inngår i seksjon Identitet og tilgang som i dag består av 30 ansatte hvor hovedfokus er IAM tjenester og operativ sikkerhet. Seksjonen har ansvaret for IAM (Identity and Access Management) tjenester i Sykehuspartner, er involvert i prosjekter, samarbeider med de andre helseregionene, og har dialog med nasjonale og internasjonale leverandører.

Arbeidssted er sentralt på Skøyen (Oslo), med kort vei til offentlig kommunikasjon. Ønsker du en stilling med høy grad av selvstendighet og påvirkningsmuligheter og ansvar? Da oppfordrer vi deg til å søke!

Arbeidsoppgaver

Du vil jobbe med autentisering og elektronisk ID, PKI på smartkort og mobil, FIDO2, og den daglige oppfølging av tjenestene og mot vår leverandør Buypass.

  • Konfigurere, tilpasse og vedlikeholde eksisterende løsninger, samt bidra til sikker drift
  • 3. linje utvikling og feilretting
  • Kundekontakt med helseforetakene
  • Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon og rutiner
  • Være orientert om de lovkrav som til enhver tid gjelder innenfor området (baserer seg på eIDAS)

Kvalifikasjoner

  • Høyskole / Universitet, bachelor IKT eller høyere. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • God teknisk forståelse
  • Erfaring med applikasjonsforvaltning
  • Kjennskap til eIDAS forordningen, Microsoft Certificate Authority (CA) og PKI er ønskelig
  • Kjennskap til FIDO2, mobil og smartkort-teknologi er ønskelig
  • Kjennskap til ITIL - ITIL sertifisering er en fordel 

For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort.

Sykehuspartner HF er underlagt sikkerhetsloven. Det er pr. i dag ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt.      

Personlige egenskaper

  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Utadvendt og imøtekommende
  • Kundeorientert og strukturert
  • Forstå samspill mellom organisasjon og teknologi 

Vi tilbyr

  • En spennende stilling i et hyggelig og faglig utfordrende kompetansemiljø
  • Det er en mulighet for å få økt ansvar innen området gjennom etablering av roller
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for bruk av delvis hjemmekontor etter avtale
  • Betalt overtid


Noe reisevirksomhet må påregnes

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25. 


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Jens Erik Hægstad
Stillingstittel
Enhetsleder
Telefon
970 54 778
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen