Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Konsulent/seniorkonsulent - Forvaltning Laboratoriemedisin IKT

Oppdragsgiver: Sykehuspartner HF

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca 1600 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset. Sykehuspartner er miljøsertifisert. Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
24.02.2023
Gå til søknadsskjema
Bli kjent med Sykehuspartner

Virksomhetsområdet Klinisk IKT tjenester, seksjon for laboratoriesystemer, har behov for en IKT seniorkonsulent med ansvar for tekniske og administrative oppgaver. Har du erfaring, eller ønsker du erfaring, innen IT og helse?  Da er kanskje nettopp du den vi ser etter!

Lab Seksjonen har ansvar for å forvalte Helse Sør Øst sine tjenester innen laboratorievirksomheten. Dette omfatter blant annet ansvaret for løsninger innenfor fagområdene medisinsk biokjemi, farmakologi, genetikk, mikrobiologi, patologi og blodbank. Vi har et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse både innenfor IKT og laboratoriefag. Seksjonen består i dag av 36 medarbeidere.

Vi samarbeider med leverandører og Helseforetakene for å levere livsviktige løsninger innenfor laboratorieområdet. Vi ser nå etter en medarbeider som kan gå inn i vår avdeling som jobber med tekniske og administrative oppgaver for Sykehusene.

Som seniorkonsulent vil du jobbe i et miljø preget av høyt tempo, mye ansvar og ha utstrakt samarbeid på tvers mot fagmiljøene både internt og eksternt overfor våre kunder. Stillingen er under utvikling og nye ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil tilkomme.

Arbeidsoppgaver

Som seniorkonsulent vil du jobbe i team for å koordinere gjennomføring av våre IKT leveranser til laboratorier i Helse Sør-Øst. Arbeid vil være variert i kompleksitet og fagområde, og innebærer: 

  • Applikasjonsforvaltning, bl.a. kundesupport, ansvar for oppgradering og vedlikehold
  • Håndtere endringer i systemene, herunder test, nye versjoner og feilhåndtering
  • Ansvar for oppfølging av oppgaver på tvers av Helseforetak og mot våre leverandører
  • Ansvarlig for løsning av driftsavvik/hendelser
  • Arbeide med integrasjoner knyttet til medisinsk utstyr innen fagområdet
  • Mulig tjenesteansvar for enkelte applikasjoner
  • Kontakt og koordinering internt i Sykehuspartner og mot kunde og leverandør
  • Du vil ha en aktiv rolle i det å gi råd til helseforetaket på valg av løsninger

Kvalifikasjoner

  • Erfaring fra forvaltning av IT-systemer - gjerne innen helse og IT
  • Du er kundeorientert og kan tilpasse din dialog i forhold til hvem du snakker med.
  • Du kan oversette ønsker fra fagpersoner på laboratorier til teknikere internt i egen bedrift.
  • Forståelse for pasient- og personsikkerhet
  • Har gode administrative evner og klarer å prioritere mellom oppgaver
  • Erfaring fra prosjektarbeid på operativt så vel som koordinerende nivå
  • Kunne arbeide lojalt mot Sykehuspartners strategier og pålagte myndighetskrav
  • Teknisk innsikt i drift av kritiske IT systemer


For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort


Utdanning

  • IT-ingeniør / Bachelor grad / Helseinformatikk- / Informatikk-studier
  • Eventuelt Helsefaglig Bachelor med interesse av IT og helse
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende teknisk utdannelse

Personlige egenskaper

Du har et ønske om å være med på å løfte helsesektoren inn i fremtiden. Som person er du drivende og jobber målbevisst og du  er komfortabel med å ta ansvar for å koordinere forskjellige aktører for å kunne levere. Du er motivert for å tilegne deg faglig og teknisk forståelse for løsninger. Du evner å jobbe godt i team, så vel som selvstendig. Som person er du selvmotiverende, du liker å ta initiativ, og har et sterkt eierskap og ansvarsfølelse for det det du driver med. Du evner å løse oppgaver og er strukturert i din fremgang, samtidig som du forstår samspillet mellom organisasjon og teknologi.

Du ønsker å vise dine beste sider i møte med kunden og setter alltid kundens behov i sentrum.

Du har gode kommunikasjonsevner, på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.

Vi tilbyr

En utfordrende stilling i et meget spennende fagmiljø som innehar høy kompetanse. Vi vil gi deg gode muligheter for personlig og faglig utvikling, som for eksempel sertifiseringer o.l.  Vi har et veldig bra arbeidsmiljø som gjør at vi trives og har det gøy på jobben. Vi tilbyr deg også veldig gode forsikrings- og pensjonsvilkår. Hos oss er det mulighet for fleksible arbeidstidsordninger og bruk av delvis hjemmekontor etter avtale.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Christopher Robin Kemkers
Stillingstittel
Konst. Enhetsleder
Telefon
979 62 312
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen