Prosjektleder anskaffelser IKT

Oppdragsgiver: Capus

Capus leverer fleksible løsninger innen HR, med hovedvekt på rekruttering av ledere og spesialister. Selskapet er med sine 30 ansatte et av landets største og ledende rekrutteringsmiljøer. Konsernet HR-Gruppen, som Capus er en del av, har totalt 43 ansatte. Vår kompetanse spenner bredt, vår kundestruktur representerer et tverrsnitt av norsk næringsliv og offentlige etater. Capus’ organisering og metode gjør oss i stand til å løse oppdrag uavhengig av nivå, bransje og geografi. Vår størrelse gjør oss til en leveringsdyktig og forutsigbar rekrutteringspartner. Kontinuerlig fokus på kvalitet, fleksibilitet, holdninger, verdier og prosessforbedring gjør at vi oppnår vellykkede løsninger for både kunde og kandidat.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest Gå til søknadsskjema
NHN er et statsforetak etablert og eid av Helse- og omsorgsdepartementet (HOD). Vi er over 300 ansatte med hovedkontor i Trondheim, og avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Vår visjon er å knytte helse-Norge sammen. Dette gjør vi ved å legge til rette for sikker og effektiv samhandling i helse- og omsorgssektoren.

NHN er ansvarlig for utvikling og drift av Helsenettet - den nasjonale IKT-infrastrukturen som sikrer elektronisk samhandling mellom aktørene i helse- og omsorgssektoren. Dette inkluderer drift og forvaltning av ulike tjenester og nasjonale ehelse-løsninger slik som blant annet e-resept, kjernejournal, felles adresseregistre og publikumsportalen helsenorge.no. I tillegg har vi ansvaret for nasjonalt sikkerhetsprogram i regi av HelseCERT. Gjennom dette arbeidet er vi med på å utvikle fremtidsrettede digitale helsetjenester og bidrar til forenkling, effektivisering og kvalitetssikring av elektroniske tjenester til det beste for pasienter og befolkningen for øvrig.


Norsk Helsenett SF har blant annet ansvaret for å samordne og gjennomføre anskaffelser for 11 virksomheter i den statlige helseforvaltningen inkludert Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet. Vi har derfor opprettet et tjenestesenter med en egen seksjon for anskaffelser som i dag består av 10 medarbeidere.

Seksjonens oppdrag er å gjennomføre effektive anskaffelsesprosesser og etablere gode avtaler med leverandører, for å støtte opp om samfunnsoppdraget og verdiskapningen i den statlige helseforvaltningen. I høst innføres kategoristyring, kapasiteten styrkes og gjennomføringen av anskaffelser profesjonaliseres. Derfor søker vi en prosjektleder for helsefaglige anskaffelser.

Som prosjektleder for IKT-anskaffelser får du ansvaret for å gjennomføre anskaffelser av konsulenttjenester, applikasjoner, materiell og driftstjenester innenfor IKT-området.

Du kommer til å samarbeide tett med kategoriansvarlig for IKT-anskaffelser. Stillingen rapporterer til seksjonsleder for anskaffelser.
 
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
 
Arbeidsoppgaver:
  • Planlegge, lede og gjennomføre IKT-anskaffelsesprosjekter
  • Gjennomføre markedsanalyser, forbruks- og kostnadsanalyser
  • Identifisere og vurdere anskaffelsesbehov i dialog med fagavdelinger hos virksomhetene i helseforvaltningen
  • Utarbeide konkurransegrunnlag og konkurransestrategi, samt kunngjøre konkurranse
  • Evaluere tilbud, gjennomføre forhandlinger og tildele kontrakt
  • Behandle begjæring om innsyn og eventuelle klager
  • Utarbeide plan og legge til rette for implementering av kontrakt
  • Støtte oppfølging av leverandører og kontrakter
  • Samarbeide med Sykehusinnkjøp og Statens innkjøpssenter om gjennomføring av anskaffelsesprosjekter

Kvalifikasjoner:
  • Høyere relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå, men lengre relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Det er en fordel med erfaring fra anskaffelser av relevante varer og tjenester eller erfaring fra relevante bransjer 

Personlige egenskaper
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Analytisk og strukturert
  • Forretningsorientert
  • Evne til å jobbe selvstendig
  • Gode samarbeidsevner 

Vi tilbyr:
  • En unik mulighet til å være med på å utvikle et nytt anskaffelsesmiljø
  • Mulighet til å være med på digitaliseringen av helsesektoren
  • En utfordrende stilling med oppgaver som gir gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • God pensjonsordning gjennom KLP 

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentlighetsloven, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten

Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen, er du velkommen til å kontakte Jonas eller Stine i Capus.
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen