Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Nyutdannet med lidenskap for teknologi og kunstig intelligens?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

På vegne av Mediabrands sin teknologienhet, Cadreon, søker vi nå deres nye talent, en dyktig teknolog som vil jobbe som bindeledd mellom kunde, media, reklamebyrå og teknologileverandør. Vi søker deg som ønsker å jobbe både analytisk, teknisk og med å skape effektiv kampanjemarkedsføring for noen av Norges mest spennende annonsører.

INFORMASJON OM STILLINGEN

Programmatisk markedsføring ses som fremtiden for annonsering og markedsføring. Dette er den mest sofistikerte og eksakte måten å planlegge, kjøpe og levere digitale kampanjer på. Datadrevne kampanjer styres og optimeres i sanntid mot kampanjemålsetningen ved bruk av algoritmer og intelligent teknologi. Mediabrands, med byråene Ium og BPN, og deres globale teknologienhet, Cadreon, hvor du kommer til å jobbe, er en av de fremste aktørene på området. Dette er en spennende rolle for deg som er nysgjerrig på mediebransjen og som ønsker å være med på å drive en programmatisk utvikling med innsikt i hele kampanjeprosessen.

HVA KAN VI TILBY?

Som Programmatic Campaign Engineer vil du være med å drive markedets samlede utvikling. Hos Cadreon får du tilgang til bransjens ypperste verktøykasse for at du skal lykkes i rollen. Det er gode muligheter for personlig og karrieremessig utvikling, samt at du kan regne med å få god innsikt i ulike fagområder og prosesser. En typisk arbeidsdag vil være fylt av faglige utfordringer og du vil få en arbeidsplass som ønsker å investere i deg og din kompetanse. Du vil få god opplæring fra dyktige og dedikerte mennesker og få mulighet til å være med å bygge landets ledende miljø for programmatiske kjøp.

Du blir en viktig teknisk ressurs i et lite team på tre personer. Cadreon samarbeider på tvers av ulike team både nasjonalt og internasjonalt, hvor du for eksempel vil jobbe tett med IUM og deres kunderådgivere, digitale rådgivere, plannere og prosjektledere. Totalt teller selskapet 60 ansatte i Norge og holder til i flotte lokaler sentralt på Aker brygge.

ARBEIDSOPPGAVER

Din hovedoppgave vil være å være teknisk ansvarlig og rådgiver for dine kollegaer, kunder og samarbeidspartnere. Dette innebærer alt fra å skape visjoner om muligheter man kan realisere ved hjelp av relevant teknologi til å finne enklere løsninger. En stor del av jobben vil innebære research på relevante verktøy, annonsestyringssystemer og teknologiplattformer, samt jobbe med tracking og nettsider.

I rollen vil du ha som mål å levere best mulig markedsprogrammatiske løsninger for dine kunder. Dette gjøres ved nøyaktig gjennomføring av medieplanen og kampanjemålsetningen, hvor regelmessig statistikk og analyser er viktig for å generere innsikt og kampanjeoptimalisering.

VI SØKER DEG SOM

Først og fremst søker vi en dyktig teknolog som er, eller kommer til å bli, en ekspert på RTB, programmatiske kjøp og måling av kampanjeresultater. Du kan gjerne være nyutdannet eller besitte noen års relevant erfaring. Vi tror at du har en akademisk bakgrunn innen digital markedsføring, intelligente systemer, statistikk, AI, E-business og/eller interesse for å jobbe med digital markedsføring. Videre søker vi deg som:

  • Du motiveres av å sette deg inn i nye verktøy og er ikke redd for tekniske utfordringer.
  • Kjennskap og erfaring med annonseteknologier som f.eks. Adform og Doubleclick, samt tag management systemer som f.eks. Google Tag Manager er et pluss
  • Gjerne har forståelse for HTML5, CSS og Javascript


Du liker å utfordre etablerte rammer, samtidig som du tør å komme med egne innspill. Din kompetanse innen markedsføringsfaget kan begrense seg til interesse og nysgjerrighet, samtidig som du vet at din styrke ligger på analytiske egenskaper og systemforståelse. Du drives av din nysgjerrighet og ønske etter å skape noe, og trives best når du får bryne deg på utfordrende og spennende arbeidsoppgaver. Som person er du strukturert og nøyaktig og liker å levere fra deg arbeid av god kvalitet. Ettersom stillingen er veldig varierende søker vi deg som kan sette deg selv i arbeid og skape din egen hverdag.

Blir du litt nysgjerrig? Send oss din søknad i dag og fortell oss hva du brenner for!

INFORMASJON OM BEDRIFTEN

Cadreon er IPG nettverkets globale teknologienhet. Cadreon er en unik, fleksibel enhet som integrerer teknologier (DSP/DMP), data og annonseplasseringer for å håndtere digitale kampanjer i sanntid. Cadreon finnes i dag på 26 markeder og håndterer kampanjer i over 110 land.

Mediabrands, som er Interpublic Group of Companies (IPG) mediebyrånettverk, ble etablert i 2007. Mediabrands består av nær 20 selskaper og enheter, og er representert med ca. 9000 markedskommunikasjons spesialister i mer enn 130 markeder.


Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen