Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Drives du av å skape gode kundeopplevelser?

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
16.02.2018
Gå til søknadsskjema

I samarbeid med Atea søker Academic Work nå ordrekonsulenter til ulike roller på Atea Business Center. Er du løsningsorientert og trives med chat og telefon som kommunikasjonskanal? Vi ser etter deg som ønsker å yte god kundeservice i et innovativt IT-selskap!

INFORMASJON OM STILLINGEN

Du vil bli en del av Atea Business Center (ABC). Her vil du jobbe i et team som setter kundens opplevelse i fokus og hvor problemløsning er stikkordet. Du vil befinne deg i hjertet av selskapet med ansvar for innkommende henvendelser fra Ateas kunder. Din evne til å lokalisere problemer og utarbeide en løsning vil bli svært verdifull.

Her søker vi kandidater til 4 ulike team, hvor alle har base på Atea Business Center, men med ulike retninger innen kundeservice:

  • Chat: Dette er en ny funksjon og man vil dermed være med på å forme måten Atea kommniserer med sine kunder gjennom chat. I utgangspunktet vil det her bli henvendelser rettet mot ordre, kjøp og sporinger. Gode kommunikasjonsevner vil være nødvendig.
  • ABC Atea Mobil: Dette er en nysatsning for Atea, og denne avdelingen er dermed i stadig vekst. Stillingen består av å besvare telefon og innkommende skriftlige henvendelser fra kunder, samt følge kunden hele veien frem til salget er gjennomført.
  • Ordrekonsulent: Her jobber man på 1. linje og er en serviceminded problemløser. Gode kundeopplevelser er i fokus, men noe mersalg vil også forekomme.
  • Portofølje: Dette teamet jobber med større kunder innenfor Atea. Her er det viktig at man er selvstendig i arbeidet og uredd i nye situasjoner.


Merk søknaden med ønsket stilling, og skriv gjerne et par ord om hvorfor du passer til akkurat denne stillingen.

ARBEIDSOPPGAVER

  • Veilede og bistå kundene med spørsmål tilknyttet problemer i ordreprosessen
  • Yte førsteklasses kundeservice
  • Følge opp saker i internt system
  • Ta tak i oppstående problemer og oppdatere kunden i prosessen
  • Aktivt legge opp til mersalg gjennom gode kundeopplevelser


Ettersom Atea er en stor leverandør av ulike IT-produkter, vil mange av henvendelsene omfatte oppståtte problemer i leveransekjeden. Med bakgrunn i dette vil du lære svært mye om de ulike avdelingene i Atea og deres funksjoner. Du vil spesielt få samarbeide tett med salgsavdelingene i selskapet. Du vil møte en hektisk hverdag hvor sakene er mange, og varierte. Du bør derfor trives i slike omgivelser og motiveres av å rydde unna saker i systemet.

VI SØKER DEG SOM

  • Opptil 5 års erfaring fra kundeservice, over telefon eller chat
  • Utdannelse fra høyskole eller universitet
  • Interesse for IT og teknologi
  • Gode kommunikasjonsferdighet på norsk, skriftlig og muntlig
  • Erfaring fra telebransjen og bedriftsmarkedet er en fordel, men ikke et krav (dette er rettet mot ABC Atea Mobil)


For å lykkes i rollen er du organisert og serviceinnstilt, og du forstår verdien av en salgsrettet holdning. Din fremtoning til kunden vil ofte kunne føre til økt salg. Du kommuniserer godt skriftlig og muntlig, og verdsetter et hektisk og energifullt arbeidsmiljø.

Som teammedlem og ordrekonsulent hos Atea vil du være en kulturbærer og bidragsyter, og ønsker å utvikle deg både personlig og faglig. Det er også positivt dersom ditt mål er en karriere i IT-bransjen, samt at du har erfaring fra kundeservice med telecom og lignende.

SØKNADSFRIST: 16/02/2018

OPPSTART: 12/03/2018

Ettersom behovet haster hos Atea vil vi til denne stillingen vurdere søknader så fort vi mottar dem. Det betyr at vi også legger ned annonsen så snart riktig person er funnet. For spørsmål rundt stillingen ta kontakt med kandidat@academicwork.no

Atea er «The Place To Be»

Atea er en virksomhet som preges av samhold og utvikling, og kommer i form av både faglig og personlig. Du vil ta del i et profesjonelt miljø som preges av engasjerte og erfarne kollegaer. Atea bygger Norge med IT, sammen. For å lykkes i sin visjon og mål er Atea avhengig av medarbeidere som tar selvstendig ansvar og ønsker en plass i deres verdikjede. Du vil hele veien utfordres til å utvikle seg sammen med selskapet. Bak deg står dine ledere som støtte og tilbyr deg de verktøy og kompetansehevinger som skal til for å lykkes.

INFORMASJON OM BEDRIFTEN

Atea er Europas nest største leverandør av IT-infrastruktur og samarbeider sammen med markedets viktigste teknologileverandører. De leverer hard- og softwareprodukter, konsulenttjenester og serviceavtaler. De er kjente for sitt gode arbeidsmiljø, utviklingsmuligheter og hvordan de tar vare på sine ansatte. Med over 6500 ansatte har de totalt 82 kontorer fordelt over 7 land.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen