Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Dyktige fagpersoner på Identitet- og tilgangsstyring

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
20.05.2018
Gå til søknadsskjema
Teamet for Brukeradministrasjon har ansvaret for å forvalte og videreutvikle løsninger for Identitets- og tilgangsstyring av alle politiets administrative og politifaglige systemer. Løsningene omfatter både ansatte i Politiet, innleide konsulenter, samt ansatte i eksterne virksomheter med behov for tilgang til Politiets systemer. 

Vi ønsker å styrke teamet med 2 dyktige medarbeidere på Identitets- og tilgangsstyring som vil være med å videreutvikle dette viktige området. Arbeidsoppgavene er svært varierte og dekker et bredt spekter av tekniske, funksjonelle og prosessuelle oppgaver som griper inn i hverandre. Teamet jobber meget selvstendig og selvgående, og medarbeiderne har stor påvirkningskraft. Viktige samarbeidspartnere er sikkerhetsledelsen i Politidirektoratet, Kripos og Politiets IKT-tjenester rundt løsninger og prioriteringer. 

Teknologi vi benytter er blant annet One Identity, som basis programvare for Identitets- og tilgangsstyring, ADFS til fødereringstjenester og Active Directory for katalogtjenester. 

Vi planlegger en større oppgradering av One Identity og skal videreutvikle sentrale elementer i løsningen, eksempelvis selvbetjeningsløsninger, attestasjon, beordring og stillingsendringer, osv. 

Alle seksjonene i avdeling for Tjenesteforvaltning håndterer IKT-tjenester med høye krav til sikkerhet, tilgjengelighet og kvalitet. Disse består av både nye og eldre systemer, som integreres inn i moderne teknologi. Politiet er inne i en spennende fase med omstilling og fornying som du vil bli en del av. 

Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og stort fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid.

Arbeidsoppgaver

  • Teknisk installasjon, vedlikehold og oppgradering av One Identity
  • Utarbeide løsningsforslag på hvordan utnytte og implementere funksjonalitet som One Identity og ADFS tilbyr
  • Videreutvikle og innføre selvbetjeningsløsninger
  • Samarbeide med Politidirektoratet, politidistriktene og de ulike seksjonene i Politiets IKT-tjenester ved implementasjon av løsninger for tilgangsstyring
  • Bistå i arbeidet med å forbedre sikkerhetspolicies og rutiner rundt identitets- og tilgangsstyring
  • Evaluere og avdekke sikkerhetsrisiko samt gjennomføre tiltak
  • Støtte vårt brukersenter på tilgangsløsninger og fungere som 3. linje support
  • Utvikle integrasjonsløsninger mot SAP og andre av politiets systemer med behov for brukerinformasjon
  • Kontakt med leverandører ved behov for teknisk support eller rådgivning

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (bachelor/master). Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Meget god kompetanse og erfaring med produkter og løsninger innenfor IAM-området
  • Gjerne erfaring med SQL, VB.NET og PowerShell
  • Kjennskap til eller erfaring med smidig utvikling
  • Funksjonell og/eller teknisk erfaring med SAP er en fordel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Må kunne sikkerhetsklareres til minimum HEMMELIG

Egenskaper

  • Evne til å se helhet og jobbe proaktivt med god gjennomføringsevne
  • Handlings- og beslutningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Strukturert, effektiv og målbevisst
  • Initiativrik og nysgjerrig med godt humør
  • Endringsorientert og endringsvillig

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Et spennende sted å jobbe med Identitets- og tilgangsstyring
  • Faglige utfordringer med store personlige utviklingsmuligheter
  • Et satsningsområde i sterk vekst
  • Selvstendig team med stor påvirkningskraft innenfor Identitets- og tilgangsstyring
  • Gode arbeidsbetingelser (blant annet sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden).
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i nye moderne lokaler
  • Stillingene avlønnes som 1434 rådgiver i lønnsspennet kr. 500 000 - 600 000 per år / 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 538 000 - 705 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.


Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med bl.a. gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).

For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. 

Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem Webcruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Bente Haugen
Stillingstittel
Seksjonssjef Felleskomponenter
Telefon
932 01 431
Kontaktperson
Trond Paulsen
Stillingstittel
Teamleder Brukeradministrasjon
Telefon
900 37 481
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen