Digital innholdsprodusent

Oppdragsgiver: Norsk Tipping

Vi gir drømmen en sjanse. Hver dag oppfyller Norsk Tipping både store og små drømmer rundt omkring i det ganske land. Gjennom et ansvarlig og attraktivt spilltilbud har vi bidratt med over 100 milliarder kroner til gode samfunnsformål siden starten i 1948 – til glede for millioner av nordmenn. Balansegangen mellom overskudd og krav til sosial ansvarlighet plasserer Norsk Tippings virksomhet i skjæringspunktet mellom marked og myndighet, mellom butikk og politikk. Dette gjør det spennende å jobbe i Norsk Tipping sammen med 400 trivelige og kompetente medarbeidere innenfor et bredt spekter av fagområder. Vi er en inkluderende og mangfoldig kompetansebedrift med et mål om å oppnå en balansert sammensetning når det gjelder alder, kjønn og kulturell bakgrunn. Vi ønsker flere jenter inn i IT-stillinger i selskapet og oppfordrer spesielt jenter til å søke.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Hamar
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
01.08.2018
Gå til søknadsskjema
Norsk Tipping er inne i en meget spennende periode med økt fokus på digital innholdsproduksjon. Vi søker en medarbeider som kan skape innhold i digitale medier og som evner å jobbe i tverrfaglig team for kontinuerlig forbedring av kundemøtet. Arbeidet vil hovedsakelig innebære produksjon av markedsførende reportasjer og artikler med tekst, video og billedmateriale for å bygge opp under Norsk Tippings spill. Produksjon av innhold til sosiale medier er også en viktig del av stillingen. Den ideelle kandidaten har sterk faglig bakgrunn og erfaring med digital innholdsproduksjon og historiefortelling. 
 
Arbeidssted er Hamar. 
 
I tillegg til å jobbe med historiefortelling, vil du også være en del av Norsk Tippings turnus for trekninger. Her vil du være et av flere ansikter utad og få ansvar for trekninger, oppfølging av vinnere, kontakt med media og ta den berømte «telefonen fra Hamar». 
 
Arbeidsoppgaver: 
  • Innholdsproduksjon/historiefortelling på tvers av selskapets produkter og kanaler, med fokus på digitale flater 
  • Produksjon, redigering og publisering av video, lyd, bilder og tekst 
  • Del av en større enhet for innholdsproduksjon, i et miljø med fokus på kunde og resultater 
  • Nært samarbeid med relevante miljøer internt 
  • Redaktør for Norsk Tippings trekninger, med ansvar for gjennomføring av trekningene, vinneroppfølging og kontakt med media 
 
Kvalifikasjoner: 
  • Høyere utdanning innen media, f.eks. film/tv, journalistikk 
  • Betydelig erfaring fra ende til ende produksjon av video og tekst, inkl. redigeringskompetanse 
  • Sterk kompetanse på bruk av sosiale medier 
  • Meget god forståelse for- og kunnskap om digitale medier 
  • Erfaring fra innholdsmarkedsføring og produksjon av innhold for ulike digitale flater 
  • Meget god forståelse for testing, måling og optimalisering av innhold  
 
Personlige egenskaper: 
  • Vi søker en person som evner å se den gode vinklingen i små og store historier og som har egenskapen til å formidle budskap på en lettfattelig og positiv måte.  
  • Du trives like godt foran kameraet som bak kameraet. 
  • Kunnskap og interesse for idrett – og spill relatert til disse – er en forutsetning.  
  • Du er god til å kommunisere med ulike fagmiljøer i organisasjonen, er kreativ, analytisk orientert og har et stort engasjement innenfor ansvarsområdet. 
  • Markedsføring av pengespill er underlagt strenge retningslinjer og regelverk, eksternt og internt. Kandidaten må fortløpende, og på selvstendig grunnlag, kunne foreta vurderinger og beslutninger i samsvar med disse.  
 
Kontaktpersoner: Leder Digitalt salg Thomas Løkting, 905 34 486 eller teamleder Digital desk Jan Frode Johansen, 918 20 553. 
 
Søknadsfrist: 1. august  

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen