Brenner du for digital markedsføring og sterke kunderelasjoner? Vi søker Salgs- og Markedskoordinator!

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
Snarest
Gå til søknadsskjema

I samarbeid med KGK ser Academic Work etter en Salgs- og Markedskoordinator til oppstart 1. januar 2019. Stillingen innebærer et todelt ansvar, og innebærer stort ansvar i koordinering og tilrettelegging av salgs- og markedsføringsaktiviteter for selskapet. Er du den vi ser etter?

Informasjon om stillingen

I rollen som Salgs- og Markedskoordinator vil du ta en sentral plass i samtlige salgs- og markedsføringsaktiviteter i regi KGK. Din nærmeste støttespiller i hverdagen vil være Divisjonssjef, hvor du tilhører et kontor med 20 ansatte.

Rollen er todelt gjennom en typisk arbeidsuke. Du vil være ansvarlig for gjennomføring av markedsaktiviteter, primært rettet mot de digitale plattformene. Du må ha en interesse og et blikk for design/layout, besitte en "god penn" og en forståelse for hvordan innhold tilpasses ulike kanaler. Utover dette vil du være ansvarlig for gjennomføring av kundearrangementer og synlighet på større bransjeeventer.

På salgssiden vil du være piloten for et nytt satsingsprosjekt, rettet mot ett av deres sterke varemerker. Da KGK ønsker en større kartlegging av potensiale ut mot enkelte målgrupper, vil du bistå med leadsgenerering. I dette innebærer det at du via telefon og e-post skal gå i dialog med riktige beslutningstakere som kan være interessert i et møte med KGK knyttet til dette varemerket.

Da selskapet i dag samarbeidet tett med det svenske kontoret i det daglige er det en forventning at du behersker både norsk og engelsk på et høyt nivå, samt forstår svensk på et grunnleggende nivå.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for tilrettelegging av alle salgs- og markedsføringsaktiviteter for KGK i Norge
  • Utarbeide og optimalisere lokalt innhold på web og i sosiale medier
  • Pilot for et satsingsprosjekt ut mot ett av deres varemerker
  • Gjennomføring av kundeaktiviteter, samt koordinering og synlighet på bransjeeventer
  • Andre salgs- markedsrelaterte oppgaver

Vi søker deg som

  • Har fullført høyere utdanning innenfor økonomi, salg, markedsføring eller tilsvarende
  • Har 1-2 års relevant erfaring innenfor markedsføring og salg etter endt utdanning, eller kunne vise til tilsvarende arbeidserfaring ved siden av studier
  • Er oppdatert på digital markedsføring og har basis forståelse for SEO
  • Besitter stor individuell gjennomføringsevne, kombinert med løsningsfokus
  • Har en engasjert tilnærming til salg- og markedsføringsfaget
  • Kommuniserer svært godt både på norsk og engelsk, samt god forståelse for det svenske språket


Stillingen er i første omgang et engasjement i 6 måneder, med videre karrieremuligheter utover dette.

Søknadsfrist: Snarest!

Søk på stillingen ved å klikke på Søk her! nedenfor. Det er ingen søknadsfrist, da det haster å fylle stillingen. Vi vil av denne grunn vurdere søknader fortløpende og anbefaler derfor å sende inn en søknad så snart som mulig. Vi vil ta ned annonsen når vi har funnet rett kandidat.

Informasjon om bedriften

KGK Norge er en ledende distributør av deler til bilindustri og maritim bransje. De representerer kjente merkevarer som for eksempel ZF, Castrol, NGK, Dräger, Thule Towing, CTEK, Veigel, Liqui Moly og Zirkona.

KGK Norge AS ble opprinnelig etablert i 1979 under navnet ZF Norge AS. I 2001 ble selskapet kjøpt av KG Knutsson AB og i dag er den norske delen av selskapet delt inn i to divisjoner: ZF og Handel. Selskapet yter teknisk support og har eget serviceverksted med deler for både bil og maritim bransje.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen