Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Digital Marketing Specialist til PepsiCo

Oppdragsgiver: Academic Work

Vi i Academic Work arbeider med bemanning og rekruttering av Young Professionals – studenter og nyutdannede i begynnelsen av sin karriere. Young Professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo, Lysaker
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
18.01.2019
Gå til søknadsskjema

I samarbeid med PepsiCo Nordic er vi på jakt etter en Digital Marketing Specialist. Her vil du få jobbe med markedsledende merkevarer som bla Pepsi, Quaker, Gatorade, Tropicana og Lays. Personen vil jobbe mot det nordiske markedet for å sikre at merkevarene’s digitale tilstedeværelse er i tråd med den globale strategien til selskapet. Stillingen er i første omgang et vikariat i perioden 01.03-30.11.19. Er du den vi leter etter?

Informasjon om stillingen

Rollen som Digital Marketing Specialist har sterk tilknytning til PepsiCo sin globale digitale strategi samt er en forlengning av vår kommunikasjonsplattform på samtlige andre flater. Utover dette vil du være på utkikk etter nye måter å sikre digital tilstedeværelse på. PepsiCo har i dag noen av verdens mest ikoniske og anerkjente merkevarer i sin portefølje.

Vi er på jakt etter ett digitalt hode som ønsker å være med på å utvikle vår digitale tilstedeværelse i Norden. I samarbeid med Marketing Managers vil du være "point of contact", hvor dere sammen vil sette premisser for hvilken synlighet man ønsker for de ulike merkevarene på de digitale flatene. Videre vil du jobbe tett ut mot digitalt byrå, hvor du både skal holde i samarbeidet og utfordre de strategier som blir lagt.

Arbeidsoppgaver

  • Analysere selskapets bruk av digitale plattformer på nordisk nivå og sikre at markedskommunikasjon er i tråd med selskapets visjon og strategi
  • I samarbeid med Marketing Managers sette premisser for synlighet av de ulike merkevarene i PepsiCo sin portefølje
  • I samarbeid med eksternt digitalt samt mediebyrå sikre strategiske markedstiltak som skal gjennomføres
  • Være bindeleddet internt, fra planlegging til gjennomføring av digitale strategier
  • Holde deg oppdatert på marked-, forbruker- og konkurransesituasjon i kombinasjon med teknologisk utvikling og være en digital inspirasjonskilde i PepsiCo Nordic sin organisasjon

Vi søker deg som

  • Har en bachelor eller master innenfor digital markedsføring, PR eller tilsvarende fullført innenfor de siste 5 årene. Dette med ønske om oppdatert fagkompetanse på området
  • Har 1-3 års arbeidserfaring med Brand Awareness tilknyttet det digitale landskapet, med fordel innenfor retail
  • Besitter bred kunnskap om både SEO, Ads og øvrige verktøy for digital markedsføring
  • Har erfaring med å påvirke kunder gjennom digitale kanaler basert på digital adferd
  • Trives med å jobbe kreativt, hvor du ikke er redd for å utfordre strategi
  • Kommuniserer flytende både på norsk og engelsk
  • Er naturlig relasjonsskapende, resultatorientert og driver eget arbeid fremover


Stillingen er et vikariat i perioden 01.03-30.11.19 gjennom Academic Work. Du kan lese mer om hva dette innebærer her.

Søknadsfrist: 18.01.19

Søk på stillingen ved å klikke på Søk her! nedenfor. Søknadsfristen er kort, da det haster å fylle stillingen innen 1. februar. Vi informerer om at annonsen kan bli tatt ned før søknadsfrist, dersom vi har funnet rett kandidat. Vi vil av denne grunn vurdere søknader fortløpende og anbefaler derfor å sende inn en søknad så snart som mulig.

Søk på stillingen ved å klikke på Søk her! nedenfor. Da det haster å fylle stillingen vil vi anbefale deg å søke så snart som mulig. Vi opplyser om at annonsen vil bli tatt ned så fort vi har funnet rett kandidat.

Informasjon om bedriften

PepsiCo er en av verdens ledende mat- og drikkeleverandører. Med merkevarer som Pepsi, Mountain Dew, Tropicana, Crüsli, Havrefras, Solgryn, Lay’s og Doritos er de en betydningsfull aktør i retailmarkedet.

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen