Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Beredskapsansvarlig

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
21.05.2019
Gå til søknadsskjema

Vil du være med og sikre morgendagens digitale løsninger for politiet? 

Politiet er avhengig av gode IKT-verktøy for å kunne forebygge og bekjempe kriminalitet - enten det gjelder straffesaker, etterretningsarbeid, grensekontroll, ID-kontroll eller andre politifaglige oppgaver. Politiet skal moderniseres - i stor grad gjennom IKT. Rask utvikling av digitale, sikre og stabile løsninger er derfor svært viktig for at politiet skal løse samfunnsoppdraget.

Nå leter vi etter en ny beredskapsansvarlig som vil hjelpe oss med å utvikle planer, organisere og øve vår håndtering av hendelser. Målsetting med beredskapsarbeidet er å redusere sårbarheten og sikre at Politiet er i stand til å løse vårt samfunnsoppdrag! 

Har du erfaring med å følge opp og videreutvikle beredskap som fokusområde i en organisasjon? Da vil vi gjerne ha en søknad fra deg! Vi ser etter en beredskapsansvarlig som kan sikre at PIT til enhver tid har nødvendig kompetanse og fokus på beredskaps- og kontinuitetsarbeid. Stillingen er plassert i avdeling for Bruker- og kundeservice. Beredskapsansvarlig, rapporterer direkte til avdelingsdirektøren og inngår i avdelingens ledergruppe. Beredskapsansvarlig inngår også i PIT Sikkerhet- og beredskapsleder sin sikkerhets- og beredskapsorganisasjon.

Som beredskapsansvarlig hos oss, vil du få gode muligheter til å være med å utvikle og sikre et kritisk viktig område for politiets leveranseevne.

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å videreutvikle og forvalte PITs beredskaps- og kontinuitetsrammeverk, samt at dette er tilstrekkelig kjent og innøvd i PIT
  • Ansvar for oppfølging og trening av PITs beredskapsorganisasjon
  • Ansvar for å planlegge, gjennomføre og lede beredskaps- og kontinuitetsøvelser
  • Ansvar for å utarbeide evalueringsrapporter etter øvelser og større hendelser med forslag til tiltak, samt sikre læring i organisasjonen som følge av tiltakene
  • Ansvar for å sikre at informasjon i støtteverktøy for beredskapsplanlegging og krisehåndtering i PIT til enhver tid er oppdatert
  • Bidra til at PIT unngår større uønskede hendelser og kriser gjennom forebyggende tiltak
  • Det tas forbehold om behov for justering av ansvarsområder og arbeidsoppgaver

Kvalifikasjoner

  • Høgskole- eller universitetsutdannelse på master- eller bachelornivå med relevant fagkombinasjon. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • God beredskapsmessig forståelse innen teknologi, organisering og prosess
  • Erfaring fra prosjekt- og/eller endringsprosesser
  • Evne til å lede prosesser med mange interessenter
  • God virksomhetsforståelse i en beredskaps- og kontinuitetskontekst, spesielt proaktiv tilnærming
  • God kjennskap til risikoanalyser
  • Kunnskap til moderne beredskapssikkerhetskonsepter, relevante lovverk og standarder innen beredskap og sikkerhet, samt god praksis innenfor fagområdet
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Må kunne sikkerhetsklareres til HEMMELIG

Personlige egenskaper

Det stilles krav til personlig integritet og at du vekker tillit både internt og eksternt som representant for PIT. Som beredskapsansvarlig er du analytisk og evner å se eget fagområde i et helhetlig virksomhetsperspektiv. Det forutsettes at du er strukturert, er en god tilrettelegger og kommunikator. For å lykkes i stillingen må du være fleksibel, samarbeids- og løsningsorientert og ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne. I tillegg må du mestre et høyt aktivitetsnivå i hektiske situasjoner. Det blir lagt vekt på god rolleforståelse og personlig egnethet til stillingen.

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i politiets viktige samfunnsoppdrag
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Opplæring i bruk av aktuelle verktøy og teknologi
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø med lokaler sentralt på Majorstua
  • Stillingen lønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 650 000 - 900 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.    
 

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.


Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Karianne Hovden Wiig
Stillingstittel
Avdelingsdirektør Bruker- og kundeservice
Telefon
992 59 452

Kontaktperson
Elin Wold
Stillingstittel
Seksjonssjef Kundeforvaltning
Telefon
951 45 081
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen