Teamledere

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
2
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
26.05.2019
Gå til søknadsskjema

Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å forvalte og videreutvikle IT-tjenester i politiet. Avdelingen er delt inn i seksjonene Publikumstjenester, ID-kontroll, Straffesak, Politioperativt, Etterretning og internasjonalt samarbeid, Administrative systemer og portal, Mobil- og basistjenester og Informasjonskontroll. Alle seksjonene dekker tjenesteområder som har stor samfunnsnytte.

Vi søker nå erfarne teamledere til tjenesteområdene Pass og Straffesak. 

Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere får en god faglig utvikling. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid. 

Arbeidsoppgaver

  • Faglig ledelse, koordinering, planlegging, estimering, kvalitetssikring og produksjonssetting av nye versjoner
  • Mottak av leveranser fra prosjekt / eksterne leverandører
  • Ressursplanlegging
  • Følge opp gjeldende retningslinjer for verktøy, metoder og kvalitet
  • Fasilitere, følge opp og bidra til kontinuerlig forbedring av prosesser og rutiner internt og mot leverandører
  • Koordinering ved avvikssituasjoner (incidents)
  • Bidra inn i nye utviklingsløp som treffer tjenestene 
  • Beredskapsvakt kan bli aktuelt

Kvalifikasjoner

  • Relevant teknisk utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (bachelor/master). Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning. 
  • Erfaring med teknisk team- og/eller prosjektledelse
  • Erfaring med systemutvikling
  • Fordel med erfaring innen smidig utviklingsmetodikk
  • Fordel med erfaring med modellering, arkitektur og integrasjonsarbeid
  • Fordel med erfaring med leverandører /mottak av leveranser
  • Fordel med erfaring/kjennskap til DevOps                    
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk 

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og kvalitetsbevisst
  • Strukturert, ryddig og systematisk
  • Evne til å se helhet og jobbe proaktivt med god gjennomføringsevne
  • Endringsorientert og endringsvillig
  • Handlings- og beslutningsorientert
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Service- og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 

Vi tilbyr

  • Spennende arbeidsoppgaver basert på ulik teknologi
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og treningsmuligheter i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø med lokaler sentralt på Majorstua 
  • Stillingene lønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr 650.000 - 760.000 per år, avhengig av kvalifikasjoner. 

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Trine Haugstad
Stillingstittel
Fung. Seksjonssjef Straffesak
Telefon
924 01 031

Kontaktperson
Arne Falla
Stillingstittel
Seksjonssjef Publikumstjenester
Telefon
954 30 000
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen