Markedsanalytiker

Oppdragsgiver: Norsk Tipping

Vi gir drømmen en sjanse. Hver dag oppfyller Norsk Tipping både store og små drømmer rundt omkring i det ganske land. Gjennom et ansvarlig og attraktivt spilltilbud har vi bidratt med over 100 milliarder kroner til gode samfunnsformål siden starten i 1948 – til glede for millioner av nordmenn. Balansegangen mellom overskudd og krav til sosial ansvarlighet plasserer Norsk Tippings virksomhet i skjæringspunktet mellom marked og myndighet, mellom butikk og politikk. Dette gjør det spennende å jobbe i Norsk Tipping sammen med 400 trivelige og kompetente medarbeidere innenfor et bredt spekter av fagområder

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Hamar
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
25.09.2019
Gå til søknadsskjema

Norsk Tipping er inne i en spennende tid med ambisjon om å lage Norges beste digitale kundeopplevelser og være verdensledende innenfor ansvarlig spillvirksomhet. Kunde- og markedsinnsikt er en sentral del av dette arbeidet. Det skjer mye rundt data, innsikt og analyse og vi jobber kontinuerlig med å bygge organisasjonens innsiktskompetanse samt utnyttelse av tidsriktig og framtidsrettet teknologi. Med en av Norges største kundedatabaser har vi gode forutsetninger for å lykkes.


Vi søker nå en markedsanalytiker til enheten BI, innsikt og media. Hovedansvaret til enheten er å fremskaffe markedsinnsikt, innhente, forvalte og analysere kundedata, og tilby innsikten til resten av organisasjonen. Enheten er en del av forretningsdivisjonen Kundemøte. 


Stillingens viktigste ansvarsområder er å gjennomføre og kvalitetssikre kvalitative og kvantitative analyseprosjekter. Dette innebærer både ansvar for interne prosjekter, samt koordinering av prosjekter via eksterne samarbeidspartnere. 


Sentrale arbeidsoppgaver:  

  • Innhente, analysere og formidle kunde- og markedsinnsikt på en pedagogisk måte til relevante miljøer i hele organisasjonen
  • Være rådgiver i valg av markedsanalysemetoder og -design, samt bistå med å tydeliggjøre problemstillinger og bygge hypoteser
  • Være i tett dialog med markedsanalysebyråer og bistå i utvikling av spørreskjema og analysedesign
  • Løse utvalgte analyseoppgaver gjennom å delta i tverrfaglige arbeidsstrømmer
  • Proaktivt tilby relevant innsikt og sikre at organisasjonen jobber kunde- og markedsorientert
  • Bygge gode samarbeidsrelasjoner med interne interessenter og eksterne samarbeidspartnere


Kvalifikasjoner og egenskaper:  

  • Har høyere relevant utdanning
  • Er analytisk, nøyaktig, teknisk kompetent  
  • Har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Beherske norsk som arbeidsspråk
  • Har erfaring med å gjennomføre markedsundersøkelser/-analyser, enten fra markedsanalysebyrå eller fra en annen organisasjon, vil være en fordel
  • Evner å holde styr på komplekse data, samt å trekke ut og kommunisere resultater målrettet og velformulert
  • Evner å sette deg inn og bruke relevante IT-applikasjoner og relevante analyse- og innsiktsverktøy som f.eks. SPSS, Qlik, Google Analytics


Nyutdannede og personer med ønske om å utvikle kompetanse innenfor markedsanalyse oppfordres også til å søke.  

Har du spørsmål om stillingen kan du gjerne kontakte leder for BI, innsikt og media, Anders Tronbøl på mobil: 951 21 173, e-post: anders.tronbol@norsk-tipping.no.

Søknadsfrist: 25.9.2019

Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen