Stillingen er satt passiv

Se andre aktuelle stillinger eller gå til forsiden.

Funksjonell rådgiver

Oppdragsgiver: Politiets IKT-tjenester

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vi er en relativt nyetablert virksomhet som skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet.

Antall stillinger:
1
Arbeidssted:
Oslo
Nøkkelord:
Søknadsfrist:
09.10.2019
Gå til søknadsskjema
Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å forvalte og videreutvikle en rekke tjenester i politietsIT-systemer. Seksjon Publikumstjenester har ansvaret for løsninger som underbyggersamfunnsmål knyttet forvaltning av applikasjoner som samhandler med våre borgere innenfor asyl og oppholdstillatelse, søknad om Pass og i økende grad tilgjengelige tjenester for selvbetjening på nett. Eksempelvis søknad om politiattest. Vår oppgave er å sikre gode løsninger for opptak av biometri ogkontroll av identitet. For å oppnå dette stilles det høye krav til sikkerhet,tilgjengelighet og kvalitet i våre løsninger som undersøtte en rekke arbeidsprosesser i det daglige.

Arbeidsoppgaver

  • Løse funksjonelle henvendelser på tjenesten i 2.- og 3. linje support
  • Test av ny funksjonalitet i applikasjoner i samarbeid med UDI og Politiets utlendingsenhet
  • Rådgiver for funksjonelle behov og krav knyttet til saksområdet
  • Dokumentasjonsarbeid (brukerdokumentasjon m.m.)
  • Opplæring av sluttbrukere
  • Kvalitetssikring av at løsningene dekker virksomhetens behov/krav

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høgskole/universitet på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Fordel med erfaring fra support og/eller kundebehandling
  • Erfaring med saksbehandling i utlendingsforvaltning
  • Meget god kjennskap og innsikt i systemene på funksjonelt nivå som brukes i utlendingsforvaltning
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og beslutningsorientert
  • Strukturert, ryddig og kvalitetsbevisst
  • Evne til å se helhet og jobbe proaktivt med god gjennomføringsevne
  • Endringsvillig
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Service- og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra i politiets viktige samfunnsoppdrag
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø med lokaler sentralt på Majorstua
  • Noe reisevirksomhet må påregnes 
  • Stillingen lønnes som 1434 rådgiver i lønnsspennet kr. 480 000 - 610 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner. 

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Arne Falla
Stillingstittel
Seksjonssjef Publikumstjenester
Telefon
22 06 82 00
Vennligst oppgi i din søknad at stillingen ble funnet på teknojobb.no
Gå til søknadsskjema

Andre aktuelle stillinger

For nyutdannede og studenter

Start din karriere her og skaff din første IT-jobb. I vår stillingsdatabase finner du en lang rekke IT-stillinger som passer perfekt for nyutdannede.


Om du fortsatt studerer - snart er ferdig med bacheloren eller mastergraden, er det meget lurt å se seg om etter en arbeidsplass. Flere arbeidsgivere er stadig på jakt etter studenter som kan vikariere om sommeren, og om man gir et godt inntrykk er det ikke umulig at man kan komme tilbake etter endt utdanning.


Det vil uansett telle positivt å ha sommerjobb på CV-en. Trainee-stillinger er også meget populære blant nyutdannede som ønsker erfaring.

Jobbsøknaden

Når du som arbeidssøker har siktet deg inn på drømmejobben og er klar til å skrive søknad er det et par ting du bør ha i bakhodet.


Enten du er nyutdannet eller har lang erfaring kan det være lurt å friske opp hukommelsen om hvordan du skriver den ultimate jobbsøknaden. Ta en titt på Hardware.nos guide til hvordan du går frem. Se også NAV sin guide på hvordan man skriver jobbsøknad.


Sørg for at LinkedIn-profilen din er oppdatert før du sender søkanden. Bruk gjerne også sosiale medier til å promotere deg selv.

Vær forberedt til intervjuet

Du har endelig blitt innkalt til intervju. Du skal inn for å vise dine beste sider. Kanskje forhandle lønn, få inntrykk av arbeidsmiljøet og mulige fremtidge kolleger - nå er det viktig å være godt forberedt.


Sett deg godt inn i hva bedriften driver med, hvilke arbeidsoppgaver og utfordringer du kommer til å møte.


Les deg opp på hva du bør gjøre både før, under og etter intervjuet ved å lese Hardware.nos guide til hvordan du gjennomgår jobbintervjuet.

Til toppen